Monday 23 May 2011

GuRu DaN KeRJa

Baru-baru nie sekolah aku membuat satu meeting (tapi aku tak terlibat)..rupa2nya meeting untuk merancang program-program untuk sekolah..program di bawah guru Kauns...rupanya ada yang tak berpuas hati..luahan mereka ialah program itu di bawah guru kauns,kenapa yang mereka kena buat..

Aku takder lah banyak komen pasal program2 yang dia buat..bagi aku,kalau dier bagi aku aku laksanakan ajer..tapi aku adalah beberapa pendapat.

Pertama: Program yang banyak tak semestinya bagus..Lebih baik membuat program2 yang sedikit tapi guru2 yang lain dapat memberi fokus sepenuhnya dan buat dengan hati yang ikhlas..bila tak ikhlas program jugak yang rosak..betul tak..

Kedua: Walaupun aku tahu bahawa cuti sekolah guru adalah di bawah kuasa Pengetua (kecuali Cuti Rehat Khas) di mana Pengetua berhak memanggil guru semasa cuti untuk program, tapi fikirkan lah guru2 yang kampungnya jauh nun di Pantai Timur sana,dan di nun Utara sana..balik kampung dah lah jarang sekali..bila dapat cuti kena lah plak buat program..

Guru juga manusia biasa..macam aku,aku pun ada limit..ada masanya kepala aku pening sangat..boleh jadi migrain..dan mungkin jugak giler..tekanan..sebagai Kauns kena lah pertimbangkan benda nie betul tak..lagipun dalam bidang dia benda2 nasihat2 dan bagi orang sihat nie..

N btw,no offence k..just menyampaikan apa yang orang lain rasakan..dan pendapat sendiri..setiap orang berhak memberi pendapat..betul tak..

No comments:

Post a Comment