Thursday 19 May 2011

GuRu DaN PaKaiAn

Hari ini aku ditegur lagi pasal pemakaian aku...isu yang tiap2 tahun kompem kena lah..isunya ialah "SONGKOK"..haha..



"Zubir,mana songkok?" kata seorang cikgu kat sekolah aku
"Tertinggal lah..huhu" jawab aku mengelak untuk menjawab yang aku tak bawak songkok

Haha..aku pun tak paham kenapa songkok boleh jadi isu..punyalah smart aku pakai baju melayu lengkap bersampin..tidak pulak ditegurnya..malahan ada jer yang tak pakai baju melayu langsung..dan ada jugak yang pakai baju melayu ajer dengan seluar slack..pun tak bersongkok..dan ada jer yang pakai kopiah lagi..ops..no offence..

Ini membuat aku merujuk balik peraturan pemakaian.





Tak der lah pulak aku tgk kat situ dier nyatakan perkataan SONGKOK..dier hanya menekankan soal SAMPIN..aku pakai sampin apa..dengan baju melayu lengkap..nie yang potong semangat aku nak pakai baju melayu lagi tahun nie nie..aduhai~

No comments:

Post a Comment