Friday 27 May 2011

CuTi SeKoLah

Akhirnya cuti sekolah dah tiba..aku nak guna kan masa yang ada nie utk merehatkan kepala,merancang teknik pengajaran yang baru, dan spend masa dgn Aliyah..

Bagi aku cuti adalah masa untuk cikgu n jugak murid releks.."SETELAH PENAT BELAJAR!". bukan untuk murid yang kononnya nak bercuti sbb penat belajar padahal bukan belajar pun..kerja rumah yang aku bagi pun tak der nyer nak siapkan kat umah..pagi2 buat kat skolah ada lah!

Minggu depan plak ada program kat skolah..TEKNIK MENJAWAB PMR DAN SPM. Sib baik aku tak terlibat..huhu..bukan tak nak terlibat,lagi bagus kalau aku terlihat..bagus untuk karier aku..tapi cubalah korang bayangkan,aku cuma cikgu kontrak..takder Cuti Rehat Khas macam cikgu2 tetap..dah lah tu,tak dapat plak cuti seminggu untuk isteri yang baru bersalin..cuti ini lah saja yang aku dapat gunakan untuk rehat.

Apa2 pun,macam aku slalu kata..cara untuk bagi cikgu buat kerja dengan ikhlas ialah dengan jangan paksa dier buat kerja..sumer orang tak suka kena paksa..=)

No comments:

Post a Comment